divendres, 3 de maig del 2013

La publicitat

Avui parlarem de la publicitat, una peça fonamental per a l'economia:
Publicitat

La publicitat es la divulgació de notícies o anuncis de caràcter comercial amb la finalitat de atraure a possibles compradors, espectadors, usuaris, etc..."

La publicitat son totes les comunicacions que emeten les empreses amb finalitats comercials per a donar-se a conèixer, d'aquesta manera la publicitat permet la viabilitat econòmica d'altres sectors com blocs  pàgines web, canals de televisió, emissores de radio i molts altres.
A part, la publicitat complint la seva finalitat augmenta la demanda dels productes dels quals es fa publicitat, per lo tant gràcies a la publicitat les empreses poden assolir els objectius de vendes lo que també afecta positivament a l'economia.

Per lo tant podem dir que gràcies a la publicitat es generen molts llocs de treball, i riquesa.

Hi han diferents tipus de publicitat:

Subliminal:

La publicitat subliminal és un tipus de publicitat que utilitza estímuls que no percebem conscientment però que poden influir en la nostra conducta, amb la finalitat d’induir-nos a comprar el producte, ser-ne seguidors, o altres.

Interactiva:

Consisteix en l’ús de medis interactius per incentivar i influir en la decisió de compra dels consumidors. La publicitat interactiva s’utilitza majoritàriament a internet, a telèfons mòbils, a televisions interactives…
Aquesta es defineix com la que exigeix que el consumidor no sigui un simple receptor d’imatges i textos, sinó que sigui ell el que desencadeni la publicitat, pugui escollir entre diferents opcions o per exemple, sol·licitar més informació.

Per emplaçament:

És una tècnica publicitària que no apareix com aquesta, i utilitza marques o símbols sense mencionar directament el producte en espais no publicitaris. S’utilitza molt al cine, sèries de televisió, videojocs, videoclips musicals… N’hi ha dos tipus:
- Activa: El personatge interactúa amb el producte i destaca les característiques i les bones qualitats d’aquest intentant no mencionar el producte. Per exemple en una sèrie de televisió, quan estan sopant a la taula i beuen un refresc i ensenyant que fins i tot ells en prenen. Normalment es pot veure a programes o sèries de televisió.
- Passiva: El personatge no interactua amb el producte però aquest és present en l’entorn i fins i tot por ser-ho al context. Per exemple quan una persona marxa amb cotxe i es pot veure la marca. O que s’obri una nevera i es vegin clarament els productes.

Publicitat a internet

Interet ha portat  mètodes de publicitat molt eficaços. Dels quals els més usuals que gairebé tots coneixem son:
- Banners: Son els més utilitzats. Imatges de format GIF, un seqüència d’imatges, o en format multimèdia, molt més animat i creatiu. 
- Popups: finestres emergents que apareixen quan s’obre o es tanca un lloc web
- Correu electrònic: A diferència dels altres, aquesta publicitat s’entrega de forma única, mitjançant spam a tots els correus de persones que son clients potencials
- Anuncis de vídeo i so: Requereixen que l’usuari faci un ‘click’ inicial perquè comencin a reproduir-se.
L’usuari és el que accedeix a veure la publicitat, i per tant està atent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada